dilluns, 19 d’abril del 2010

Històries del Cabanyal

Al Dominical repartit ahir amb els diaris del Grup Zeta inclogueren -en castellà o català en funció de la capçalera- el següent reportatge. Hui parle d'això i altres coses a la columna de l'Informatiu. Són testimonis favorables a la rehabilitació sense prolongació de Blasco Ibáñez a excepció de la darrera entrevistada, Susy Gallart, que afirma: No es carreguen res. Només quatre o cinc illes de cases velles que estan plenes de delinqüència. És una forma de vore-ho...






13 comentaris:

Julio Cob ha dit...

Vicent:
Vaya por delante mis elogios a la postura que adoptas ante cualquier tema, lejos del más puro sectarismo, por lo que no caes en el error frecuente en aquellos que ven en su dogmatismo la verdad absoluta.

Sin embargo, lo que no termino de entender Vicent, es porque en tus comentarios referentes a El Cabanyal, no tratas de informar a tus lectores que según la existencia de múltiples informes técnicos, tanto del Colegio de Arquitectos, mayoritario, como de los Servicios Municipales, han servido para que en repetidas ocasiones los Tribunales de Justicia amparen el proyecto municipal, informes que en modo alguno indican que el proyecto de Rita Barberá destroce al barrio. Así como me sorprende que omitas el apoyo mayoritario que recibe en la elecciones, que a la sazón estamos viendo en todo el barrio, ratificado en los balcones de los vecinos, así como en comentarios en el mismo sentido a flor de calle y en los que abunda el temor a recibir represalias por decir lo que sienten, tal y como está sucediendo con un vecino que ve cómo su casa es atacada a diario por personas violentas, que presumo no andan muy lejos del ámbito del Salvem.

No termino de entender que no informes a tus lectores en este sentido, al tiempo que denuncies que el periódico Levante-EMV reduce a la insignificancia todos estos apoyos que la alcaldesa Rita Barbera recibe.

¿No estarás convirtiendo tu Blog en lo más parecido a Canal 9, pero a la inversa, canal televisivo que no tienes ningún reparo en criticar?

¿No será acaso que Canal 9 se limita a informar acerca de la actuación municipal siempre de acuerdo con las sentencias judiciales e ignora las movilizaciones manipuladoras de gente ajena al Cabanyal que asistió por primera vez a un barrio y que la mayoría ignoraba de su existencia?

No tengo ninguna duda de que el proyecto de Rita vaya a destrozar el barrio, ni que suponga su desaparición.

La paralización de la obras es un freno a su progreso, deteriorando al mismo tiempo la actual relación vecinal. Su ejecución no repercutirá negativamente en la relaciones con el centro de la ciudad, sino que se verán enormemente mejoradas, recobrando el barrio la vivacidad de antaño.
Lo que me sorprende es el alarmismo innecesario que se ha creado y que no quede claro el legítimo derecho de quienes defienden su proyecto amparado no solo por las urnas, sino por un deseo ratificado expresamente en los últimos treinta años, y que a la juventud actual se le está presentando como falso.

El avance de sus obras hará que vuelva el barrio a una vida normalizada, mientras que la situación actual bien a lo claro está lo que representa.

La actuación sectaria del Gobierno, por su falso argumento, queda fuera de su competencia y sólo va a hacer eternizar y deteriorar aún más la situación actual en los próximos años, salvo que los Tribunales se vean libres para dictar en Justicia. Esperemos que no suceda la esperpéntica actuación del Constitucional en los últimos cuatro años referente al Estatuto Catalán, cuyo veredicto pudo darse en días, pues las “fuentes de derecho” que lo facilita, no admiten ninguna duda.
Cordialmente

Vent d Cabylia ha dit...

Hola, Julio, no digues el que no és... Anem a pams:

- Jo mai no he parlat dels informes ni d'uns ni d'altres. Ja et vaig dir el que opinava dels informes (patrimonials, ecològics o del que siga): que estan fets a instància de part i es limiten a recolzar la voluntat política de qui els encarrega.

- He omes que el PP guanye les eleccions al barri? Mai. Sempre he dit que la majoria dels veïns vota al PP, però, alhora, he tractat d'explicar que això s'empra amb molta demagògia, ja que hi ha una abstenció més elevada que a la resta de València i en realitat només 1 de cada 4 veïns del Cabanyal ha mostrat explícitament el seu suport al PP (de la mateixa manera que un percentatge encara menor ha donat el seu suport a altres opcions polítiques).

- Pel que fa a la "violència" si algú tira ous em pareix molt malament, però no sé què vols dir amb això d'una casa "atacada a diario" per Salvem. Còctels molotov? Pedrades? Agressions? Ha sigut Faustino, Maribel, Santi?

- La comparació amb Canal 9 és ofensiva, però, en tot cas, això no és el pitjor. El pitjor és que compares un blog personal amb una televisió pública (!!!!!!). Canal 9 es limita a informar? Diria més bé que es mostra partidària 100% de la prolongació del Cabanyal i silencia la veu de tots aquells que estan en contra, mostrant només allò que els deixa malament (manipular es diu això). Exemples hi ha a mansalva (ací, ací o ací), però si no ho veus, no hi puc fer res...

- Cansa la cançoneta que som gent aliena al Cabanyal i que no el coneixem... Sí, jo sóc de Sant Feliu de Guíxols, concretament, unes 25 persones que conec que viuen o són del Cabanyal i estan en contra de la prolongació són en realitat marcians, unes altres 50 que conec i són de València vénen de Plutó. I els milers de la manifestació de gener eren de Madrid i Barcelona com van dir a Canal 9 (o d'ERPV, que potser és pitjor!).

- Sobre la paralització de les obres, ja he dit que no defense un "deixar fer" sinó un pla alternatiu de rehabilitació amb diners sobre la taula. Judicialitzar sense alternativa em pareix malament. Ho he dit clarament... Ara bé, condicionar la recuperació del barri a la prolongació em pareix molt trampós: quan un barri està degradat, l'única solució és fer una avinguda pel mig? No es pot enviar a la policia? No es pot incentivar el lloguer de baixos per a establir comerços? No es poden donar ajudes a la rehabilitació? No es poden tirar determinades finques si cal i fer-ne de noves o fer un parc al solar? No es poden millorar les condicions urbanístiques -asfaltat, transport, llum, gas, etc.-? No, es veu que no...

Salutacions.

Unknown ha dit...

Home D. Julio:

La gran diferència entre el Blog del Sr. Baydal i la televisió local de la ciutat de València -coneguda com Canal 9- és que vosté té dret a rèplica llarga, sovintejada i abusiva i el Sr. Baydal no tan sols no filtra res sinó que fa el que pot per defendre's del seu llenguatge que comença amb elogis i que acaba sempre a manotades. Tindran els cabanyalers contraris al projecte dret a un bon programa o a una taula redona on puguen demostrar que no són uns vulgars delinqüents. De ser veritat el que vosté diu ja s'hauria fet un debat a Canal 9 entre cabanyalers que defensen posicionaments contraris. Veu vosté factible que això passe?

Una cosa sí que li diré: els d'Elx som tan valencians com els de València. Ho som fa molts segles. Encara recorde a un valencià conservador de la ciutat de València dient-me en la llengua que els seus pares van deixar de parlar-li però els meus no: "cómo vas a ser tu más valenciano que yo si soy de Valencia y eres alicantino". Fals perquè sóc valencià i no sóc alacantí sinó d'Elx.
I, és clar, en un missatge precedent seu vosté li recordava al Sr. Baydal que passava més temps fora de la ciutat on ha nascut i que estima per damunt de totes -a la Barceloneta!- que a la ciutat on vosté habita i de la qual no ha tingut mai la necessitat de moure's. Evidentment, no passarem a discutir aquí el per què tants joves valencians es veuen obligats a emigrar a les Balears o Catalunya mentre els balears o catalans tenen les portes tancades al País Valencià si em permet vosté la meua terminologia favorita.
Sr. Cob no pretenc polemitzar però la llandeta se'ns veu a tots.
Tinc tanta informació sobre el Cabanyal -el barri d'una ciutat que visite poc però que visite alguna vegada- perquè no cal ser d'un barri per estar informat. Això sí, coses d'aquestes han passat a molts altres barris valencians -que no de València- sense haver tingut aquesta cobertura mediàtica.

Julio Cob ha dit...

Vicent.anem a vore:

No creo, ni mucho menos, que haya comparado a tu Blog con Canal 9. Ni muchos menos, ni de lejos, ni de cerca.

Si que he dicho, que cuando tratas de opinar sobre el asunto del Cabanyal, no pones en el mismo plano el derecho que tiene Rita Barbera a su proyecto de acuerdo con la leyes vigentes, frente a quienes están en contra, cuyo único derecho es el de no estar de acuerdo, vulgarmente reconocido como el del pataleo. Contrarios, a los que has dedicado múltiples videos muchos de ellos manipulados y partidistas. Sin que hayas dedicado apenas dos “ratlles” a los fundados argumentos tanto del Sr. Grau como de la Alcaldesa. Sólo un par de segundos de tu tiempo.

Y en este contexto de crítica a tus comentarios, es cuando te digo si tu Blog no va a terminar por convertirse en una especie de Canal 9. Creo que está muy claro este comentario, y en modo alguno te comparo con Canal 9, que como todos los canales autonómicos, están al servicio del Gobierno de turno. Y no viene al caso, que sí podría hacerlo: antiguas sentencias judiciales contra Canal 9 en poder del Gobierno socialista, por manipulación informativa.

Creo que queda claro que no he tratado que tu comportamiento sea el mismo, por lo que lo de ofensivo es más bien una falsa apreciación tuya, que comprendo.

Y para mi sí son muy importantes los resultados electorales. No tengo ninguna duda, como ya me he manifestado alguna vez, que si el PSPV ganara en el marítimo, este sería su único argumento. Cuando gobernó la Alcaldía, entonces era un proyecto irrenunciable (Hemerotecas a gogo)

¿Faustino? ¿Maribel? ¿Santi?: ¡Anónimos!, siempre desde el anonimato.

En lo que sí tienes toda la razón es en que a cócteles molotov no se ha llegado. Afortunadamente.

Y reconociendo, como te decía antes, que Canal 9 está al servicio de quien gobierna, sin embargo, que se muestre partidario de la finalización del Paseo al Mar, para mi más que propaganda, es más bien una actitud que demuestra su deseo de ver culminado un proyecto deseado por la ciudad de Valencia de forma mayoritaria y abrumadora. Como lo hace Las Provincias, que desde su fundación sólo ha defendido aquellos proyectos que siempre ha considerado buenos para la ciudad, como el tiempo ha demostrado.

Y no voy a entrar en el detalle de la procedencia de los manifestantes, pero sé muy bien, que la inmensa mayoría sólo están a la espera del pásalo y toque de corneta para asistir a donde haga falta, sea cualquiera la causa, con la condición de que sea contra el PP. Menos para solucionar el paro, que eso será “cuando corresponda”.

Es tan clara esta posición del Salvem que salir en su defensa es pura manipulación; y que como es natural es tal y como yo lo creo.

Afortunadamente para los valencianos, el Salvem es de finales del pasado siglo, porque si su existencia viniera de siglos, seguramente Valencia estaría más cerca del plano de Tosca, aunque tampoco sería así, pues hubiesen sido capaces de inventar la piqueta para llevar a cabo las ansias desamortizadoras de Mendizábal.

Y no le des vuelta Vicent: Paralizar las obras es un atentando a las instituciones valencianas y a su forma de Gobierno. Un experto como tu en derecho foral, debiera tenerlo bien claro.

Saludos y no te des por ofendido porque te haya comparado con Canal 9. Simplemente es para advertirte que en ocasiones, posturas opuestas terminan siendo las mismas, al menos lo parecen.

Saludos

Julio Cob ha dit...

Joan-Carles:

"I, és clar, en un missatge precedent seu vosté li recordava al Sr. Baydal que passava més temps fora de la ciutat on ha nascut i que estima per damunt de totes -a la Barceloneta!- que a la ciutat on vosté habita i de la qual no ha tingut mai la necessitat de moure's."

Este es un comentario suyo, y si lo entiendo bien, me acusa de haber manifestado a Vicent que pasa más tiempo fuera de Valencia y que estima más a Barcelona que a su propia ciudad.

Si mi traducción es correcta, eso que Vd. dice es una falsedad, pues en ningún momento he dicho o querido decir algo que se le parezca.

Y no trate de criticar mi derecho al elogio de Vicent, como al de la crítica cuando lo estime oportuno.

El menos ambas cosas las digo al mismo tiempo tal y como las siento.

Y a diferencia de Vd. mi información y conocimiento, ni es de oidas ni por lecturas, simplemente de su conocimiento directo y casi a diario.

Saludos

Unknown ha dit...

Part I
Cite les seues paraules tot assegurant-li que he traduït bé les seues paraules de castellana a la meua llengua:
"Sabes muy bien que guardo un gran respeto a tu persona pese a nuestras discrepancias y el poder demostrártelo significaría para mí un gran placer, lamentando no haber tenido una nueva oportunidad de pasar un rato juntos, debido, estoy seguro, a que estás la mayoría de tu tiempo fuera de Julio Cob Valencia
09 abril, 2010 22:15"

Aquí el qui més i el qui menys ha passat per aules universitàries, fins i tot amb especialitzacions no tan sols en llengües i turisme sinó en comunicació. I el meu nom no és cap anònim sinó que porte amb orgull els meus cognoms patern i matern i el nom de fonts que em donaren. Vosté es dedica a desqualificar barroerament a tot aquell que no està d'acord amb vosté. Ho veja o no ho veja, tinga vosté raó o no la tinga que això són altres calces. Faig descriptivisme. No em faça, per favor, rellegir-los i recordar-li els adjectius.

A més a més, vostè sempre empra un to que implica que el qui no és de València o no viu a València no té el mateix dret a l'opinió llevat, és clar, que siguen veïns cabanyalers en contra del projecte perquè aquests estarien venuts a interessos aliens al cap-i-casal.

Amb el missatge aparentment de bonhomia que envià el passat 9 d'abril -tinc una memòria privilegiada i no m'ha costat gens recuperar-lo- li diu al Sr. Baydal com el troba a faltar i com li agradaria passar una estona al seu costat. Malauradament, "estás la mayoría de tu tiempo fuera de Valedncia", la qual cosa el fa una miqueta menys valencià, un valencià absent i malinformat per molt que s'afanye a agafar el tren Barcelona-València totes les setmanes i no deixe d'estar en contacte mai -vivim en una era nova, Sr. Cob- amb la seua ciutat natal. "Que se note el efecto sin que se note el cuidado." Tot això està molt ben estudiat per la psicologia i la propaganda.
Pel que fa a la resta del meu missatge -els punts realment importants i la manca de democràcia real perquè a la Gran Bretanya o a França hi hauria hagut un debat televisat entre els veïns afectats- vosté no té res a dir ni li interessa. Els únics "lobbys" intel·ligents deuen ser els qui comparteixen interessos. L'adversari sempre és una miqueta simple. I això va pels uns i pels altres perquè el sectarisme sempre és sectarisme.
Ara, què ens ha d'estranyar d'un home que diu tenir "el desprecio más absoluto" per una jove diputada autonòmica que també té els seus votants que la autoritzen, tan sols perquè li produeix un malestar absolut. Desprecia vostè de la mateixa manera qualsevol persona que vote la senyoreta Oltra? I que conste que jo no ho faig. Li assegure, Sr. Cob, que ni Rita Barberà ni el Sr. Francisco Camps són mereixedors del meu menyspreu més absolut per molt que canvie de cadena en veure-los a Canal 9 on usen i abusen de la meua paciència i de la forma en què m'agradaria veure el món. I no estic en possessió de cap veritat absoluta però també tinc dret a defensar els meus ideals des del respecte que demane i que procure tornar.

Unknown ha dit...

Part 2
Per la resta, vostè sí que ha comparat al Sr. Baydal i el cite:

"¿No estarás convirtiendo tu Blog en lo más parecido a Canal 9, pero a la inversa, canal televisivo que no tienes ningún reparo en criticar?"

Sr. Cob llegir el que és llegir sabem llegir. Si vol rectificar està en el seu dret i això l'honra però aquí no feia falta tenir 10 dies de memòria. Les seves declaracions són d'avui mateix, a les 13:29h

Amb tot el meu respecte que és molt li ho assegure perquè em prenc la molèstia de llegir-lo perquè m'interessa la seua opinió per molt que em desagrade el to. Em recorda vosté les batalletes d'aquells supervivents que diuen conéixer perfectament la Guerra Civil perquè estaven vius quan passà. "¡Vas a dir-me tu a mi si allò ho vaig viure jo!" Tem que per alguns viure a València no els lleve de tot la bena dels ulls. Vostè desitja una avinguda fins a la mar i uns altres desitgen que acabe abans d'un antic barri de pescadors que ben gestionat podria ser un dels atractius diferenciadors més grans de València. I sóc expert en turisme i en això em guanye la vida.

Julio Cob ha dit...

Joan-Carles:

Este es el contexto de mi comentario literal que le hice a Vicent en uno de los mios.

Tengo el placer de conocerlo personalmente y si no ha sido posible vernos en una segunda ocasión, estoy convencido, porque he estado al tanto de ello, que el único motivo ha sido el de que su trabajo lo ejerza fuera de Valencia, mayormente en Barcelona, con visitas esporádicas a Valencia de corta instancia, que como es lógico le impide que nos veamos, sin que en ningún momento haya dicho de forma ni directa ni indirecta que a Vicent le gusta más la Barcelona que su tierra, tal y como Vd. ha puesto en mi “boca”. Y por si hubiera alguna duda, repito, y aquí dejo el párrafo que Vd, pese a mi previa aclaración, ha malintencionado por segunda vez y hasta diría con perversa actitud.

A Vicent: “Sabes muy bien que guardo un gran respeto a tu persona pese a nuestras discrepancias y el poder demostrártelo significaría para mí un gran placer, lamentando no haber tenido una nueva oportunidad de pasar un rato juntos, debido, estoy seguro, a que estás la mayoría de tu tiempo fuera de Valencia”. SIN MAS AÑADIDOS.

Ya no se trata de tener conocimientos de uno u otro idioma. Sino de actuar de forma deleznable por su parte, sobre todo en su último post, lo que demuestra que bien poco sabe leer, aunque en cuyo caso esto sería un mal menor.

Y encima viene presumiendo de comunicador y acusándome a mi de descalificar, en lo que por lo que leo y a la pruebas me remito, es Vd un maestro.

¡Pues si comunica tal y como lee! Menudo aprendizaje el de sus oyentes!

Y respeto a mi opinión sobre Mónica Oltra es la que le dije a Vicent. Tengo sobrados motivos para ello y no los manifesté toda vez que son fuera del contexto del tema del post, tal y como anuncié mi intención de no mencionarlos. Pero me reafirmo en ello. Y sí Vicent, no me pidió aclaración, es porque estoy seguro quizás los conoce de sobra.

Sólo me resta decirle que por el tono que Vd emplea, y la manipulación malintencionada que ha hecho, no creo que se merezca debatir con Vd cualquier tema, al estar dispuesto a tergiversaciones semejantes.

Saludos

Unknown ha dit...

Diu vosté "a Vicent le gusta más la Barcelona que su tierra, tal y como Vd. ha puesto en mi “boca”"

Diga'm vostè exactament en quin lloc he dit jo això? Deixem-ho córrer i vostè a la seva que ho fa molt bé!

Per mi no hi ha res més que afegir i veig que té vostè la pell molt fina i cavaller deixem que siguem els lectors que decidesquen qui és el manipulador.

Demane disculpes a Vicent Baydal per si he abusat del seu blog i de la seua confiança. A mi hi ha plantejaments que em semblen inacceptables i també tinc tot el dret del món a denunciar-los.

Julio Cob ha dit...

"I, és clar, en un missatge precedent seu vosté li recordava al Sr. Baydal que passava més temps fora de la ciutat on ha nascut i que estima per damunt de totes -a la Barceloneta!- que a la ciutat on vosté habita"

Ahí lo tiene, escrito por Vd. y cualquier comentario sobra.

Jamás le recordé eso a Vicent y en ese sentido.

Y también tengo derecho a denunciar su manipulación.

Saludos

Vent d Cabylia ha dit...

Arribe una mica tard per a dir-ho, però no val la pena que discutiu. Joan-Carles, t'agraïsc molt la intervenció perquè ha estat, en part, en defensa meua. Tanmateix, en el cas concret de la meua absència de València, puc donar bona fe que Julio es referia simplement al fet que era la causa que impedia que ens veiérem més a sovint. De fet, per correu privat li vaig fer una referència explícita a això (des de finals de gener que no hi vaig, però la setmana vinent tornaré). També entenc, però, que des de fora s'haja pogut interpretar d'una altra manera, que ja ens passa a tots. Per això, millor que ho deixem així, com una mala interpretació. Com ja s'ha dit, és la cosa bona dels blogs: que donen peu a l'exposició d'arguments, a la rèplica i a la discussió. Salutacions a tots dos.

Speaker ha dit...

Julio Cob, estic encuriosit pels seus arguments a favor de la prolongació de l’Avinguda Blasco Ibáñez, obra que (deu estar d’acord amb mi) no és qualsevol cosa, puix suposa la partició en dos d’un barri històric i amb unes característiques arquitectòniques molt concretes. I dic que estic encuriosit perquè no els veig enlloc, ni amb la gent que parle al carrer (Això que ho tiren tot i que facen fora la xusma! és tota la oratòria que fins ara he sentit) ni en la blogosfera.

Vosté ha dit que amb l’execució d’aquesta obra El Cabanyal recobrarà la vivacidad de antaño i que El avance de sus obras hará que vuelva el barrio a una vida normalizada. I jo em pregunte: quins són els motius d’aquesta anormalitat i d’aquesta manca de vivacitat? Pertot arreu es parla molt del problema de la droga i la delinqüència. Sincerament, no entenc i em sobta moltíssim que davant problemes de droga i delinqüència, les solucions proposades siguen de caire urbanístic. Ignorant de mi, jo pensava que eixes coses es resolien amb batudes policials, vigilància, perquisicions i detencions, programes de rehabilitació per als drogoaddictes, etc, etc. Això d’eixamplar avingudes, destruir cases i construir finques per acabar amb el narcotràfic i la delinqüència em pareix surrealista. Si més no, em recorda aquella expressió de matar moscas a cañonazos. És com dir que enderroquem un edifici perquè hi ha una plaga de panderoles. Simplement, no ho entenc.

Per favor, els qui esteu a favor de la prolongació, doneu-me arguments del perquè aquesta obra tan agressiva és necessària, perquè no ho acabe de veure. I no em val com a únic argument que els ciutadans han votat a Rita i per això pot fer i desfer barris al seu gust. Governar una ciutat no et dóna llicència per a tot, i açò no es tracta d’una acció baladina com ací pose un semàfor o cal eixamplar esta vorera.

Julio Cob ha dit...

Jose Luis:

No tengo ningún inconveniente y de acuerdo con sus deseos le contesto:

Estoy de acuerdo con la prolongación de Blasco Ibáñez al Mar de la misma manera que lo están la inmensa mayoría de los ciudadanos desde hace más de treinta años, en un proyecto que los diferentes equipos de Gobierno durante este periodo tan largo lo han llevado en su programa de gobierno de forma irrenunciable. Todos.

Dicho esto, y llegada la situación actual por diversos motivos que considero el exponerlos no debe distraer mi contestación, la solución más necesaria para el Cabanyal es su adecentamiento, y con la construcción del Boulevard de San Pedro, y la culminación del Paseo, el barrio del Cabanyal ganaría en viveza, en dinamismo y sería una nueva vía de comunicación con la Valencia entera, porque tan Valencia es el casco histórico como la zona portuaria.

Lo que denuncio en mis comentarios son las mentiras utilizadas por quienes lo que en el fondo desean es apartar de la Alcaldía al PP. Porque no es cierto que el abrir la avenida suponga la destrucción o desaparición del barrio del Cabanyal, barrio que le aseguro sabrá valorar todo lo de positivo que tiene el proyecto presentado una vez finalizado.
No es cierto que se vayan a derribar las casas más emblemáticas y preciosistas de la zona. Esto es falso. No es cierto que el objetivo de la obra sea la especulación. Esto es falso. No es cierto que no se vaya a rehabilitar y mejorar aquellos edificios emblemáticos que lo necesiten. Y son tantas las falsedades esgrimidas por quienes se oponen, que ellos mismos pierden la razón de sus argumentos.

Tanto en el Marítimo como en la Ciudad, existen zonas que con la apertura de nuevas calles o su ensanchamiento, no es que hayan desaparecido, sino que han mejorado y revivido. Y en El Grao tenemos el mejor de los ejemplos.

En lo que estoy de acuerdo con Vd. es la ineficacia hasta ahora para erradicar la delincuencia en sus distintas ramas y que se han adueñado de una zona, cuya mejora se ha visto frenada por motivos manifiestos, y su existencia es responsabilidad principalmente de los Cuerpos y Fuerzas de Seguridad del Estado en los que el Delegado de Gobierno quizá no haya hecho bien sus deberes en los últimos diez años.

Y lo que Vd. ve como agresivo, yo lo veo como conveniente y necesario, además de urgente.

Y por no extenderme más, la consideración de expolio urbanístico y toda la parafernalia de acusaciones conexas, no es más que una campaña de humo para apartar al ciudadano de otros problemas existentes y que están llamados a apartar de la Moncloa al PSOE. Partido que para conseguir vencer en la Comunidad, trata de desviar hacía Valencia la trama Gurtel y generar el enfrentamiento en el Cabanyal. Barrio este último, que por cierto, hasta hace poco menos de tres meses, el PSPV no le prestaba ninguna atención.

No quiero extenderme más, creo que he sido lo suficiente claro, pero cualquier proyecto se debe defender con ideas, pero nunca con mentiras, falsedades, tremendismo y confusión.

Saludos cordiales